• Свято Сімхат Тора - радість Тори!

     Шміні Ацерет і Сімхат Тора завершують низку осінніх єврейських свят.

    У Торі сказано, що на восьмий день від початку свята Суккот буде ще один окремий, самостійний свято.

    Його назва показує, що на восьмий день (Шміні) когось затримали (Ацерет).

    Кого затримали і навіщо?

    Наводять такий приклад. Цар запросив своїх дітей на семиденний бенкет. Коли прийшов час розставання, цар сказав: «Діти, я хочу звернутися до вас з проханням. Будь ласка, затримайтеся ще на один день ».

    Так і в Торі йдеться: «На восьмий день буде у вас свято». Мудреці стверджують, що в цей день - Шміні Ацерет - євреї будуть закінчувати щорічний цикл читання Тори і починати читання її з початку. Так в Шміні Ацерет увійшов ще один елемент - Сімхат Тора - свято завершення циклу читання Тори.

    Сімхат Тора в перекладі означає - Радість Тори.

    Тора складається з п'яти книг, з 54 «щотижневих глав», що читаються протягом всього року. У день свята в синагогах завершується і знову починається річний цикл читання.

    З ковчега виймають сувої і сім раз проходять з ними навколо піднесення в центрі синагоги. Хода супроводжується радісними піснями і танцями, які тривають до глибокої ночі. Починають читання в Шміні Ацерет і закінчують в Шміні Ацерет. У всіх єврейських громадах, від Тель Авіва і до Нью Йорка, від Москви і до Йоханесбурга, в Буенос Айресі, Маракеші або Тбілісі, всюди можна зустріти танцюючих навколо сувою Тори людей. Навколо сувою водять кола, а коли не вистачає місця в синагозі, радісна юрба людей виливається на вулиця і продовжує свято там.

    І так весь народ надходить уже майже дві тисячі років (до цього євреї читали і вивчали Тору за іншою системою). За часів існування Храму в Восьмий день відбувався обряд виливання води на жертовник, що супроводжувався проханнями про дарування дощу в наступаючому році.

    Навіть у найважчі часи, євреї завжди танцювали і раділи разом з Торою. У багатьох книгах присвячених Катастрофу можна прочитати про те, як євреї святкували Сімхат Тору в гетто, в лісах і в притулках. Навіть в концтаборах.

    Сімхат Тора - народне святкування

    Найбільш приголомшливе це факт, що саме свято Сімхат Тора не є заповіддю. Про нього немає упомянанія в П'ятикнижжі Тори, в Книзі пророків і навіть не в Талмуді. Це свято було створив сам єврейський народ, який вирішив радіти і веселитися в день закінчення річного читання Тори. Так що Сімхат Тора є святом єврейської спонтанності, святом вибуху почуттів, які перебувають в глибині душі кожного єврея.

    У Талмуді написано:

    "Багато води не зможуть погасити кохання" (Пісня Пісень) - "Любов це Тора" (Трактат Сота, 21).

    Це рядки вірно відображають весь сенс і внутрішнє значення вищенаведеного. Той, хто шукає пояснення радості євреїв на свято Сімхат Тора, може пояснити її тільки мовою любові. Мова любові є особливою мовою на нашій планеті. Любов народжується не з холодного розрахунку, реалістичного пояснення або міркувань доцільності. Любов це внутрішнє інтуїтивне знання, яке нашіптує тобі внутрішній голос: "Це саме те!"

    Почуття любові і радості об'єднує всіх тих, хто вчить Тору протягом поколінь. Вони висловлюють свої почуття тими ж словами, що і наші мудреці тисячі років тому, і що молодь вивчає Тору сьогодні. Ні минулі покоління, ні мінливості часу, ні різниці між культурами ні географічне відстані не змогли змінити або зменшити це відчуття, яке викликає Тора. І тому Вона - правда. У будь-якій ситуації, в будь-якому поколінні, нас усіх веде одне почуття - Любов.

    Зараз, за часів пандемії COVID-19 ми продовжуємо радіти Торі і відзначати цей чудовий єврейське свято! Вітаємо вас, друзі! Нехай радість, любов і єдність єврейського народу зостануться навіки! Хаг самеах!